way:自分で答えを見つけるおでかけ検索空間を提供するサービス
way: the motive discovery service for users to enjoy walking the street
著者
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抄録
本研究は、企業の開発プロセスにおけるコトづくりの方法の有効性を明らかにする目的で行われた。おでかけサポートアプリ「way」は外出先で、今いる場所の近くにある魅力的なスポットやイベントを推奨し、ユーザーの行動に「ゆらぎ」(予定外の行動目的)を提供する。新しい出会いや気づきの機会を与えるスマートフォンアプリとして2013年4月から1年間に渡りサービス提供を行った。
This paper will introduce the development process of “way”, a smartphone application which allows users to find unexpected information on their own, as a case study. The purpose of this study is to clarify the effectiveness of “the experience design methodology” found in the development process of internet companies. As a result, the study revealed that this methodology is effective for building a concept that can satisfy the users’ unconscious needs.