正会員退会までの流れ

退会までの手順は,下記のようになっています。

  1. 下記の退会届(PDF)をダウンロードしていただき,必要事項をご入力・ご捺印ください。
  2. 以下の3つのうちのいずれかの方法で,本部事務局までお送りください。
    1) 電子メール 記入・捺印済みの退会届を添付し,本部事務局(jssd@mx10.ttcn.ne.jp)までお送りください。
    2) ファックス 記入・捺印済みの退会届を,本部事務局(fax: 03-3301-9319)までお送りください。
    3) 郵送    記入・捺印済みの退会届を,本部事務局(〒167-0042 東京都杉並区西荻北3-21-15 ベルフォート西荻 703)までご郵送ください。
  3. 理事会にて退会の承認を経た後,本部事務局から退会のお知らせをお送りします。

退会届【正会員・学生会員用】 | PDF

Flow of Cancellation from Regular Membership

The procedure for cancellation from membership is as follows.

  1. Please download the following cancellation form (PDF), fill in the necessary information, and sign it.
  2. Please send the form to the JSSD secretariat office in one of the following three ways.
    1. E-mail: Please attach the completed and stamped cancellation form and send it to the secretariat office (jssd@mx10.ttcn.ne.jp).
    2. Fax: Please send the completed and stamped cancellation form to the secretariat office (fax: 03-3301-9319).
    3. Post: Please send the completed and stamped cancellation form to the secretariat office (703 Bellfort Nishiogi, 3-21-15 Nishiogikita, Suginami-ku, Tokyo 167-0042).
  3. After approval of your cancellation by the Board meeting, you will receive a notice of cancellation from the secretariat office.

Cancellation form [for regular members and student members] | PDF

注意事項

  • 正会員,学生会員,賛助会員,年間購読会員を退会する場合には退会届を提出してください。
  • 年度途中の退会は随時受け付けます。
  • 年度途中の退会に際して納入された当該年度の会費は返金致しません。

Notice

  • If you wish to cancel your membership as a regular member, student member, supporting member, or annual subscription member, please submit the cancellation form.
  • Cancellation in the middle of the fiscal year will be accepted at any time.
  • The annual membership fee will not be refunded if you cancel during the year.