週刊ジョージア
~缶コーヒーの飲用体験をリデザインする ~

GEORGIA WEEKLY
Re-designing the drinking experience of canned coffee


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抄録

年々縮小している缶コーヒー市場を活性化させるために、新たな突破口を見つけることが急務であった。
 そのためには、従来のイメージ形成を主目的としたテレビCM中心のマス広告ではなく、缶コーヒーを飲むという行為から近いコミュニケーションが必要であった。
 我々が注目したのは、缶コーヒーを飲みながらスマートフォンを見るという飲用スタイルである。事実、缶コーヒーのメインターゲットである30 ~ 50代男性において、スマートフォンの新規加入率は半数を超えている。
 そこで開発されたのが、飲みながら読むスマートフォンマガジン「週刊ジョージア」である。週刊ジョージアは、日本人労働者の短い休憩時間に最適化された、マイクロコンテンツを日々更新する、新しいメディアである。
 スローガン「世界は誰かの仕事でできている。」を体現する表紙とコンテンツをはじめ、楽しめる情報の提供と体験を通じて、ブランド価値の向上に貢献している。

Canned coffee’s market would dwindle to fractions. It’s necessary for company to inject a good idea to breakthrough the situations.
We note the behavior that watches the smartphone held in the opposite hand of a man drinking canned coffee.
And we decided to create a new magazine for smartphone named “GERGIA WEEKLY”.
GEORGIA WEEKLY introduced a mobile magazine to enrich work breaks with the theme “reading while drinking.” In fact, more than half of men in their 30s, 40s and 50s select the smartphone instead of traditional cell-phone.
The contents are updated daily. The magazine consists of micro contents that can be read in a short time.
Users are able to read authentic workplace stories or comics about working men and other valuable information for free. Today, GEORGIA WEEKLY continues to contribute to GEORGIA’s branding from the medium closest to Japanese working men.


収録刊行物
デザイン学研究作品集   [巻号一覧]

デザイン学研究作品集 20(20), 126-129, 2015-03-25  [この号の目次]

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