成田国際空港デジタルサイネージシステムのデザイン開発
Design Development of Digital Signage for Narita International Airport
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抄録
2012年6月より本格稼動を始めた成田空港デジタルサイネージシステムのデザイン開発を行なった。本作品は、「NARITA FRONTIER VISION」というコンセプトで世界に先駆ける圧倒的な大画面映像と日本的なおもてなしの心の演出を提案し、2011年8月に成田国際空港株式会社より受注したものである。「NARITA FRONTIER VISION」を構成する3つのキーワードとして(1)シームレス・ストレスフリー、(2)プラスバリュー、(3)フロンティアを定め、それに基き詳細デザイン開発を進めた。特にレストラン・店舗エリアに設置した検索型端末は日英中韓の4ヶ国語に対応し、店舗検索に機能を絞って誰でも使いやすいシンプルな構成とした結果、子供から大人まで、また外国人旅行者にも幅広く利用されている。
We proposed the production of the overwhelmingly big screen image which takes the initiative in the world, and Japanese heart of a reception by a concept called “NARITA FRONTIER VISION”, and did the formal order received from Narita International Airport Corporation in August, 2011. We made three concept Keywords as follows, 1. Seamless and stress-free, 2. Plus value, 3. Frontier. We’ve developed the design in detail based on the concepts above. Especially the store search terminals which correspond to four languages – Japanese, English, Chinese and Korean – are focused on finding shops easily for anybody regardless of age or nationality.